dinsdag 13 oktober 2009

Nat of elektrisch (bis)

Zou Het Scheerapparaat eigenlijk nog wel in zwang zijn? Een dergelijke vraag eist natuurlijk een Proef Op De Som. Mijn overdenkingen naar een twintigtal familieleden, vrienden en bekenden uit mijn adresboek gestuurd. Mannelijke uiteraard. Van wie ik weet dat ze niet volledig bebaard zijn. Met de opmerking dat het geen statistisch verantwoord resultaat op zou leveren, maar dat ik tóch benieuwd was naar de verhouding nat c.q. droog scheren. Dat van dat horloge had ik misschien beter achterwege kunnen laten want ik heb daarmee in elk geval bij Auke van der Heide (die zich overigens naar genoegen nat scheert) een trauma opengereten: "En mijn eerste horloge is een jeugddrama: ik had het nog geen dag en vergat het in het zwembad uit te doen. Ik weet nog dat ik tijdens de sprong in het water, als in een vertraagde film, het horloge om mijn pols zag, op dat moment beseffende dat het in het water kapot zou gaan. Een hulpvaardige volwassene maakte het nog aan een touw vast om het flink rond te slingeren omdat het water er op die manier uit zou gaan, maar helaas...." Excuseer, Auke!