zondag 24 mei 2009

I'm A Boy

Mijn allereerste single, volgens mij betaalde ik daar ƒ 3,95 voor (wat later werd de prijs van de 45 toeren-plaatjes opgetrokken tot ƒ 4,25 - een bedrag dat jaren onveranderd bleef) was, in 1966, I'm A Boy van The Who. Gekocht bij Radio Crusio op de Grote Markt in Bergen op Zoom. Op de B-kant stond In The City. Mijn volledige discotheek bestond dus in eerste instantie uit deze twee nummers. Ik was al een fan van Britpop voordat het woord werd uitgevonden want de volgende plaatjes waren Mr. Pleasant van The Kinks (met op de flipside This Is Where I Belong) en Friday On My Mind (op de achterkant stond Made My Bed (Gonna Lie In It)). Maar toen was het al 1967. Veel van de andere plaatjes die ik lang koesterde kan ik me ook nog wel herinneren, maar alleen van de eerste drie weet ik de juiste volgorde.