vrijdag 24 april 2009

Zwarte doosjes

Binnenkort ga ik weer exposeren. Ineens liefst drie keer: in Antwerpen, in Mechelen en in Hoboken. Zal daar te gelegenertijd over gemengdeberichten. Op de uitstallingen die ik enkele jaren geleden had (Waar blijft de toekomst? in Bergen op Zoom in 2005 en Het heimwee naar wat later blijft in Bredevoort in 2006) waren ook wat objecten te zien. Dit jaar is er alleen 'plat' werk tegen de muren te zien, monotypes. Daarom hier (dit blog is ook een soort tentoonstellingsruimte) enkele van die objecten: Zwarte doosjes. Uit het ene geurt je december tegemoet omwille van gevuld met dennenaalden, het andere toont hoe mooi lampionnetjes desintegreren en het derde hoe sommige dieren helemaal niét desintegreren: de gemufficeerde kikker erin vond ik een keer tijdens een avondkuier in Bergen op Zoom, in de Belvédèrestraat. Onze bastaard-Ierse wolfshond Brando (die meer dan vijftien jaar met ons optrok) leefde nog, en bleef staan snuffelen onder een poortje. Toen ik eens ging zien wat hem zo boeide, trof ik het kikkertje aan.