vrijdag 6 februari 2009

In Vlaanderen is het quasi onbekend. Toen ik even in Nederland was en wat boodschappen deed maakte mijn hart een sprongetje toen ik de gemalen Zwitserse kaas met echte alpenkruiden, origineel fabrikaat van Geska-Glarus, zag staan. Onmiddellijk een paar pottekes geïmporteerd, witte boterhammen dik beboterd en van een laagje voorzien. Hmmm. Er bestond ook een harde vorm van, waaraan je zelf met een rasp het strooigoed moest ontworstelen. Die was in een soort zilverpapier verpakt. Hoe dan ook: ik voel me weer een knaapje dat pas kan lezen en meen me zelfs te kunnen herinneren dat ik Licht verteerbaar. Heerlijk op: brood, toast, rijst, tomaat, spaghetti, macaroni. Bij; groenten, soepen, salades, sausjes enz. Bijvoegen naar smaak voor het eerst prevelde. Toast sprak ik nog uit als to-ast en wat macaroni en spaghetti voor exotische zaken waren wist ik nog niet….