donderdag 26 februari 2009

Gedicht op ansicht

Het Markiezenhof in Bergen op Zoom is het enige laatgotische stadspaleis van de Lage Landen. Het staat op quasi iedere ansichtkaart met afbeeldingen van mijn geboortestad. Mijn vriend Ron Scherpenisse attendeerde me op een nieuwe postkaart, waar het niét opstaat. Maar een gedicht van mij wél. Leuk, wist ik niets van. Het in roestvrij staal uitgefreesde gedicht Dikke boom, dat ik bij de eeuwenoude plataan op het Gouvernementsplein schreef, siert een kleurrijke Bergen op Zoom-kaart die verscheen bij Uitgeverij Van der Meulen in Sneek. Aardig idee, dat er in Friesland voor werd gezorgd dat je gedicht met groeten uit je geboortestad achterop bezorgd kan worden....

http://www.cubra.nl/bomen/boomvandeweek/bergenopzoombertbeversplataan/bergenopzoombertbeversboom.htm