donderdag 25 december 2008

Links laten liggen

Zeker in vergelijking met generatiegenoten was ik er redelijk rap bij met het werken met een computer. In 1987 kreeg ik mijn eerste lessen met klavier en muis. De computer stond dusdanig opgesteld dat ik de muis met mijn rechterhand heb leren aansturen. Toen ik jaren geleden op zeker moment last kreeg van RSI duurde het even voor ik het ei van Columbus in de gaten had. Ik ben namelijk lĂ­nkshandig, en pas toen ik een muisarm kreeg bedacht ik me dat het omwisselen van rechts naar links dus geen enkel probleem moest zijn. En inderdaad: ik kon weer lekker werken. Mocht ik nu links RSI krijgen dan kan ik gewoon weer van arm veranderen. Want ik had tijdens mijn eerste computerjaren mijn sinistromanie ‘links laten liggen’ en zo ontdekt dat ik wat de muis betreft de facto tweehandig ben.