woensdag 17 december 2008

Een smakelijke vondst

Mooie culinaire vondst gedaan in Canterbury. Ik eet principieel geen varkensvlees meer, omdat die dieren ons qua intelligentie minstens zo nabij staan als de bonobo’s en de dolfijnen en bovendien hun lichaam op dat van ons lijkt (let maar eens op die groepsfoto’s van naakte mensen die Spencer Tunick maakt). Ik ben daar consequent in, hetgeen me soms veel moeite kost omdat ik eigenlijk een echte worsten- en bacon- en patéman ben. Worsten en patés zijn er echter amper verkrijgbaar zonder varkensvlees. Zelfs in veel gevogelteworst zit een deel varkensvlees, en de meeste patés (ook eenden- en fazanten- en hertenpatés) bevatten varkensvet. In Sainsbury’s, een bijzonder mooie supermarkt aan Kingsmead Road, vond ik evenwel een prachtige Farmhouse Pâte – A classic chicken pâté with a slightly coarse texture flavoured with madeira. Vollédig zonder varkensvlees! Heb onmiddellijk een paar pottekes ingeslagen. Een mooie Classic for Christmas, én een smakelijke!