woensdag 17 september 2008

Op de foto met de cup
Ik ben niet makkelijk afgunstig. Echt jalóers ben ik slechts af en toe, en maar op een paar mensen. Zo vertelde Eddy van Helten, een vroegere collega, me eens dat hij op 6 mei 1970 in Milaan was. En niet zomaar in Milaan, maar in het San Sirostadion, waar Feyenoord de finale van het toernooi om de Europa Cup 1 (nu Champions League) speelde tegen Celtic. Een wedstrijd die het dankzij treffers van Rinus Israël en Ove Kindvall winnend afsloot, waarmee de club waarvoor ik hevig supporterde de éérste Nederlandse Europa Cup 1-winnaar werd. Ik zag de match bij mijn maat Paul van Ginneken thuis, in de Röntgenstraat in Bergen op Zoom. Toen Kindvall scoorde veerde ik zo hoog op dat ik met mijn kop tegen de lamp knalde, dat vergeet ik nooit en te nimmer. Maar Eddy zat toen verdorie dus in het stádion. En jaloers ben ik ook op mijn oude vriend Frans Mink, geboren Rotterdammer. Terwijl ik op school hard aan het studeren was, kon híj met zijn vader zaliger nagedachtenis gewoon even naar de Coolsingel kuieren. Om daar op de foto te gaan met…..Feyenoords Europa Cup 1. Zo’n foto had ik óók willen hebben!!!!!