donderdag 26 juni 2008

Meevallertje
Vorige week vond ik in de Delhaize in een winkelwagentje een briefje van 10 euro. Geen wanhopig speurende oude madame in de buurt, dus hop: Saturn in en mezelf op een cd’tje getrakteerd (Oblivion With Bells van Underworld). Temeer omdat ik vorig jaar al eens zo braaf was geweest om een briefje van 50 euro dat ik aan de kassa voor mijn winkelwagentje op de grond zag liggen aan de caissière te geven. Dat was in de GB. Of ik mijn naam en telefoonnummer wilde geven, want als niemand er om zou komen zou het mij na een jaar toekomen. Ja, ja. Wié kreeg ik aan de telefoon? “Met de GB aan de Groenplaats. Meneer Bevers, weet u nog dat u vorig jaar een briefje van 50 euro vond? Wel, de kwestie is verjaard. U mag het geld komen halen.” Kijk, dát zijn nou eens meevallertjes….