maandag 16 juni 2008

In memoria di me
Nog steeds een beetje stil van de film die me zwijgend en met toegeschroefde keel Cartoon’s uit deed kuieren. In memoria di me is een indringende studie van de existentiële crisis die een novice doorworstelt in zijn queeste naar zuiverheid. Bijzonder geloofwaardig gebracht. Zeer indringende frase: “Het verschrikkelijke mysterie van een zwakke God”. Regisseur Saverio Costanzo, ik vermoedde het al maar verifieerde het even op internet, is nog jong: pas 32. De mij tot op heden onbekende acteurs Christo Jivkov, Filippo Timi en Marco Baliani overtuigden volkomen. Het decor is beeldschoon: een kloosterkerk in Venetië. Een aanrader voor al wie niet bang is gedurende 118 minuten geen auto-achtervolgingen en ontploffingen te zien te krijgen:

http://www.cinema.nl/media/3648629/trailer-in-memoria-di-me-van-saverio-costanzo