donderdag 13 december 2007

Epidemisch Roussos
Toen ik nog een heel jonge Bert was bleef ik thuis voor de Top Veertig, maar het enige andere radioprogramma dat me binnen deed blijven was, óók op zaterdagmiddag overigens, De Dik Voor Mekaarshow die André van Duin en Ferry de Groot voor de NCRV maakten. Ik vond en vind dat een geweldige show. Jaaaaaaaaaaaaaaaa hoor. Daaaaaaaaar is ’ie weer. Al in zijn beginjaren verdedigde ik het werk van André van Duin, want de meeste van mijn vrienden vonden hem maar niks. Het is ook het enige radioprogramma waarnaar ik ooit iets opstuurde. Het is nooit uitgezonden omdat Van Duin en De Groot het juist toen voor bekeken hielden. Ze hadden een rubriekje met ‘raadsels’ als “Het zingt en het kan niet naar buiten kijken?” (antwoord: “De Zangeres Zonder Raam!”) en “Het is geel en krom, zingt en heeft een grote bril?” (antwoord: “Banana Mouskouri!”) Daarvoor bedacht ik: “Het zingt en is besmettelijk?” (Antwoord: “Epidemisch Roussos!”). Jammer dat het de ether nimmer haalde. Dat Van Duin en De Groot het nog steeds kunnen blijkt wel uit dit hilarische fragment:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/dewerelddraaitdoor/bb.20061010.asf?start=0:44:54.15;embed=1