Rembrandt 1969
de wereld
is een folterkamer
waarin voor wie
erin raakt alleen
nog kracht te putten
valt uit een roestige
spijker in de muur
die een originele
Rembrandt draagt
voorstellende
Het Breken Van Het Brood
door twee soldaten
die juist hun boterhammetje
opaten
Kijk, kijk, kijk. In het Poëziecentrum kom ik bladerend in 100 Dichters Kahier 1970, nummer 1/2 van de derde jaargang van het tijdschrift voor literatuur en kommunikatie (de veelvuldige k’s waren toentertijd hip) Yang, dit gedicht van Cornelis Jan Aarts tegen. Bij mijn weten het enige dat ooit van hem verscheen. Kees werd immers vooral uitgever C.J. Aarts, waarbij zoveel liefdevol gestencilde en smaakvol vormgegeven dichtbundels het licht zagen. Hij stelde samen met Willy Tibergien ook jarenlang Aarts’ Letterkundige Almanak samen. Op deze foto uit 1983 van links naar rechts Victor Vroomkoning, Bert Bevers en Cornelis Jan Aarts waarvan we nu weer weten dat hij ook even dichter is geweest.
de wereld
is een folterkamer
waarin voor wie
erin raakt alleen
nog kracht te putten
valt uit een roestige
spijker in de muur
die een originele
Rembrandt draagt
voorstellende
Het Breken Van Het Brood
door twee soldaten
die juist hun boterhammetje
opaten
Kijk, kijk, kijk. In het Poëziecentrum kom ik bladerend in 100 Dichters Kahier 1970, nummer 1/2 van de derde jaargang van het tijdschrift voor literatuur en kommunikatie (de veelvuldige k’s waren toentertijd hip) Yang, dit gedicht van Cornelis Jan Aarts tegen. Bij mijn weten het enige dat ooit van hem verscheen. Kees werd immers vooral uitgever C.J. Aarts, waarbij zoveel liefdevol gestencilde en smaakvol vormgegeven dichtbundels het licht zagen. Hij stelde samen met Willy Tibergien ook jarenlang Aarts’ Letterkundige Almanak samen. Op deze foto uit 1983 van links naar rechts Victor Vroomkoning, Bert Bevers en Cornelis Jan Aarts waarvan we nu weer weten dat hij ook even dichter is geweest.