Adrienne Steyaert
Tijdens een van onze snuffeltochten tussen bric-à-brac vond Geertje een beeldschoon schilderijtje van ene Adrienne Steyaert. Het prijkt reeds in onze living, en we kunnen ons nu al niet meer voorstellen dat het er niet altijd heeft gehangen. Het is een stilleven met klaprozen, olie op hout. Waarschijnlijk noemde ze het zelf Nature mort aux coquelicots, want het enige andere van haar bekende werk is óók een stilleven, getiteld Nature mort aux raisins. Dat maakte ze in 1910. Voorts konden we alleen vinden dat ze van 1914 tot 1922 in het Verenigd Koninkrijk te boek stond als Belgian agent. Al zo vrij geweest om dichter Wouter Steyaert (U begrijpt waarom) te vragen of zij wellicht familie van hem was, maar dat bleek niet het geval. Achterop het schilderij zit een zelfklever van Glazenmakers en Inlijsters Georges Jagers & Zoon die gevestigd waren aan Moonsstraat 6 in Antwerpen, maar daarvan is geen spoor meer te vinden. Wij houden ons van harte aanbevolen voor meer informatie over Adrienne Steyaert.
Tijdens een van onze snuffeltochten tussen bric-à-brac vond Geertje een beeldschoon schilderijtje van ene Adrienne Steyaert. Het prijkt reeds in onze living, en we kunnen ons nu al niet meer voorstellen dat het er niet altijd heeft gehangen. Het is een stilleven met klaprozen, olie op hout. Waarschijnlijk noemde ze het zelf Nature mort aux coquelicots, want het enige andere van haar bekende werk is óók een stilleven, getiteld Nature mort aux raisins. Dat maakte ze in 1910. Voorts konden we alleen vinden dat ze van 1914 tot 1922 in het Verenigd Koninkrijk te boek stond als Belgian agent. Al zo vrij geweest om dichter Wouter Steyaert (U begrijpt waarom) te vragen of zij wellicht familie van hem was, maar dat bleek niet het geval. Achterop het schilderij zit een zelfklever van Glazenmakers en Inlijsters Georges Jagers & Zoon die gevestigd waren aan Moonsstraat 6 in Antwerpen, maar daarvan is geen spoor meer te vinden. Wij houden ons van harte aanbevolen voor meer informatie over Adrienne Steyaert.