zaterdag 17 april 2010

Ontmoet de dichter....


Op zaterdag 24 april ben ik in het Poëziecentrum Nederland te gast in het programma Ontmoet de dichter....Dat is een reeks poëziemiddagen tijdens dewelke telkens een andere dichter centraal staat. Ik kader in een mooie reeks, die in in 2006 van start ging met Menno Wigman, Patty Scholten en Anton Korteweg. In 2007 schoven in Bredevoort Tsead Bruinja, Hannie Rouweler & Joris Iven, Victor Vroomkoning en Wim van Til aan tafel, en in 2008 Co Woudsma, Jane Leusink, Marijke Hanegraaf en Chrétien Breukers. Vorig jaar gaven Annemieke Gerrist, Kees van Domselaar, Anne van Amstel, Frans Budé, Pim te Bokkel, Mischa Andriessen, Frank Hussem (over zijn vader Willem), Onno Kosters, Piet Gerbrandy en Hans van de Waardenburg er acte de présence en dit jaar tot nu toe reeds K. Schippers, Hanz Mirck en Edwin Fagel. Ook voor de rest van het seizoen staat al veel vast: na mij volgen Ilse Starkenburg (mei), Thomas Möhlmann (juni), Ester Naomi Perquin (juli), Astrid Lampe (augustus) en Margreet Schouwenaar (september). Van iedere dichter die in de reeks te gast is verschijnt een bibliofiele uitgave met een litho van de kunstenaar Gerrit Westerveld. Ik heb Weinig namen kent de droom, mijn bijdrage aan deze serie, al zitten signeren....