zondag 26 oktober 2008

Winst door wintertijd?
Daarstraks is ons slingeruurwerk Vedette een uur teruggezet. Vannacht is de wintertijd immers ingegaan. Die levert ons een uur winst, want vroeger licht op. Maar niet iedereen ervaart dat zo. Onze vriend Niklaas Van Mortsel is op de koffie. Hij ziet er een al een beetje moe uit. Hoe dat komt. “Wel, de wekkerradio, de hifi, de microgolf, het televisietoestel, de dvd, mijn gsm, het autoklokje, mijn horloge, de klok op mijn fototoestel, die op het koffiezetapparaat, de video. Allemaal een uur vervroegd. En dan alle tijd die het me kostte de gebruiksaanwijzingen van dat materiaal te vinden,” is de verklaring voor zijn vroege zweetdruppels. “Ik ben minstens een uur bezig geweest om al die klokken en apparaten een uur vroeger te zetten, dus wat mij betreft was er géén sprake van een uur tijdwinst,” zuchtte hij....