donderdag 31 januari 2008

Seizoenen: een leerzaam tijdschrift
Bij de post het jongste nummer van Seizoenen, het tijdschrift van de Vereniging voor Ecologisch Leven en Tuinieren (VELT). Niet dat ik daar een abonnement op heb. Het is een auteursexemplaar omdat op de achterflap mijn gedicht Havenbeeld staat. Eindredactrice Reine De Pelseneer had me gevraagd of dat goed was, en wie ben ik om Reine iets te weigeren? Interessant overigens om zo’n blad, dat me normaliter nooit onder ogen komt, eens te lezen. Er staan fantastische zinnen in. Wat te denken van Aangezien de grond met steriele bokashi een hogere ademhaling had, valt af te leiden dat die stijging toe te schrijven is aan het toevoegen van bokashi en niet aan het toevoegen van EM [sic]. Ook kun je via Seizoenen te weten komen waar je kunt leren bakken met natuurlijke zoetstoffen, of kunt leren laagstamperelaren te snoeien. Voorts bij de zoekertjes berichtjes als Te koop: Hanen van zilver-, citroen- en goudbrakel, geboren in 2006 en Gezocht: Ben op zoek naar een stukje Komboecha. Wie kan mij daaraan helpen? Geen handelaars. Goh, even bladeren in Seizoenen en encyclopedie en woordenboek liggen open, en Wikipedia en Google worden geraadpleegd. Tot vandaag had ik er geen énkel vermoeden van dat er Komboechahandelaren bestonden….