dinsdag 18 september 2007

Marina blijft scoren
Soms kom ik op een rommelmarkt een aantrekkelijk geprijsde accordeon tegen. Dan wik ik en weeg ik, want ik droom namelijk regelmatig dat ik zo’n instrument omhang en er vanaf minuut één virtuoos op speel. Om die illusie gaaf te houden heb ik nog nooit tot aankoop besloten. Gelukkig deed Rocco Granata zulks ooit wél. Anders had hij misschien wel nooit Marina verzonnen. Daar had deze uitermate sympathieke artiest in 1959 een wereldhit mee. Het is een van de oudste liedjes die ik me van de radio kan herinneren. En het wordt nog steeds gewaardeerd: in de Chart Show van de Duitse televisiezender RTL werd Marina uitgeroepen tot de beste ‘Italo-hit’ aller tijden. Ach, hoe ontroerend fraai kan Granata zijn trekzak bespelen. Bekijk het maar eens via onderstaande link. Bravissimo, Rocco!

http://www.youtube.com/watch?v=0wXiJgCRH4Y