donderdag 27 september 2007

De Antiek & Verzamelkrant
Een paar maanden geleden werd ik naar aanleiding van mijn bloemlezing Nu weer de kermis gloeit met duizend lichten geïnterviewd door journaliste Janneke van der Veer. Ik was het eigenlijk al vergeten. Bij de post zat vandaag een nummer van de Antiek & Verzamelkrant. 23ste jaargang al. 238ste nummer. ‘Waar heb ik dat nou weer aan te danken?’, vroeg ik me al bladerend af. Fantastisch tijdschrift. Schitterend geïllustreerd. Ik wist niet dat er zulke ‘vakbladen’ waren. Reportages over mensen die Zündapp-buikschuivers verzamelen en opknappen, of de oudste dozen Lego koesteren, of brandplaatjes van verzekeringsmaatschappijen. Of… een collectie aanleggen van gedichten over kermis natuurlijk, want Janneke van der Veer ondervroeg me voor de Antiek & Verzamelkrant. Ze maakte er een leuk stuk van.